21 Ağustos 2012 Salı

Dzien swira / Day of the Wacko / Kaçığın Günü (2002) - Marek Koterski

 
Polonya yapımı bir film.Hepimiz Obsesif-Kompülsüf bozukluk hakkında az çok bir şeyler duymuşuzdur.Bir OKB hastasını kendi psikiyatri bilgimle kısaca ;"engelleyemediği takıntılı düşüncelerinin yarattığı huzursuzluğu giderebilmek için yapması gereken bir dizi hareketle hayatı daha da zorlu hale gelen insandır" diye tanımlayabilirim sanırım.
Kahramanımız da bu hastalıktan muzdarip, 49 yaşında mutsuz ve kendini başarısız hisseden bir şiir öğretmeni.Hayatı,çay içmek ya da kapıyı çekip evden çıkmak gibi en basit olay için bile yapmayı zorunlu hissettiği ritüeller yüzünden cehenneme dönmüş bu agresif kişinin; şehir,gürültü,kirlilik,anlayışsızlık ve korkuları yüzünden iyice köşeye sıkışmasını son derece başarılı ve bana göre komik olduğu kadar şiirsel ve hüzünlü cümlelerle de anlatan güzel bir film Kaçığın Günü.Ben keyifle izledim ve kesinlikle tavsiye ediyorum.Aynı keyfi almanız dileğiyle:))
Filmden bir iç konuşma:"Sabah kalkmaktan korkuyorum.Günden korkuyorum.Her gün her sabah gözlerimi açmaktan korkuyorum.Beni korkutan bu şafak değil.Yeni gelen günle ne yapacağımı hiç bilmiyorum"
https://www.facebook.com/groups/285196264847327/permalink/459569254076693/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder